Wij hebben overlast van buurman met droger en wasmachine, is hier iets aan te doen?

Wij hebben overlast van de buurman op de hoek. tussen hem en ons zit nog een woning waar drie studenten in wonen. Hij zet in de avond zijn wasmachine en droger aan, dit start om over elfen en stopt meestal om kwart over een in de nacht. Aangezien er in deze woningen houten vloeren zitten en hij zijn wasmachine en droger op zolder heeft staan is dit net een klankkast het dreunt zo door dat wij niet eerder kunnen slapen tot dat de machines stoppen. Als je met je hoofd op je kussen ligt word je niet goed van het constante gezoem van de droger en het geluid van de wasmachine. Wij hebben al een aantal keren vriendelijk gevraagd of hij misschien voor tien uur in de avond zou kunnen wassen. Maar nee hij vindt dat niet nodig, we moeten rekening met elkaar houden volgens hem, want hij moet zijn was kunnen draaien en hij is niet van plan om dit eerder dan elf uur te doen. Dus moeten wij maar wachten tot dat hij zijn was klaar heeft en dan gaan slapen. Nu vraag ik mij af of ik hier iets mee kan, via de woningstichting waar wij het huis van huren kan dit denk ik niet, omdat de buurman het huis heeft gekocht. Is er nog een andere instantie of zo iets die misschien de buurman kunnen overtuigen dat wij hier echt last van hebben.En hij misschien voor tienen in de avond zou willen wassen zodat we allemaal tevreden kunnen zijn?
De jongens hiernaast gaan meestal laat naar bed, dus ik denk dat zij er geen last van hebben. Aan de andere kant staat het volgend huis half op half.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
10.1K

Antwoorden (3)

geef hem eerst de kans om dit op te lossen, lukt dat niet, dan kan je de politie bellen, maar ik denk niet dat ze hiervoor komen, in de meeste wijken is er buurtbemiddeling, klop daar eens aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is echt super vervelend ,ja zoals je omschrijft via buurtbemiddeling,
heb je al eens gedacht over oordopjes ,of zachtjes je radio aan ,
vaak lig je erop te wachten of je de apparaten ook hoort.
je hebt hele fijne oordopjes,waar je goed mee slapen kunt.succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
valt het geluid binnen de wettelijke norm (zie link), dan valt hier weinig aan te doen dan met je buurman er goed voor te gaan zitten. Aan de deur zul je veel minder effect hebben dan wanneer je er samen zittend hier het nog een over hebt. Nodig je buurman uit wanneer deze bijvoorbeeld een wasje doet. Dit kun je het beste 's avonds doen (minder omgevingsgeluid waardoor het geluid van de machine beter te horen is). Nodig je buur een keer op de koffie, eerst over koetjes en kalfjes praten en daarna natuurlijk uitleggen waarom deze uitgenodigd is.

wellicht kan er op een andere manier een oplossing gezocht worden (machine los van de vloer op een verhoging of tapijtje?)

Succes